Mobiliteit tijdens de Tweede Wereldoorlog en de Wederopbouw
Van Techniek in Nederland
Regel 19: | Regel 19: | ||
Uit de verkeerstellingen blijkt dat de helft van de verplaatsingen in de grote steden per fiets ging.[[Noten H2#2-73|<sup>[73]</sup>]] | Uit de verkeerstellingen blijkt dat de helft van de verplaatsingen in de grote steden per fiets ging.[[Noten H2#2-73|<sup>[73]</sup>]] | ||
De honger naar mobiliteit bleef overigens niet tot de individuele wegvervoermiddelen beperkt. Zo was [[De wederopbouw van een luchthaven|'''de luchtvaart direct na de oorlog''']] al sterk toegenomen, maar na de invoering van de toeristenklasse in 1952 schoot de | De honger naar mobiliteit bleef overigens niet tot de individuele wegvervoermiddelen beperkt. Zo was [[De wederopbouw van een luchthaven|'''de luchtvaart direct na de oorlog''']] al sterk toegenomen, maar na de invoering van de toeristenklasse in 1952 schoot de | ||
− | |||
[[:Afbeelding:Grafiek vervoer schiphol.jpg|grafiek]] van de vliegbewegingen op Schiphol helemaal omhoog.[[Noten H2#2-74|<sup>[74]</sup>]] | [[:Afbeelding:Grafiek vervoer schiphol.jpg|grafiek]] van de vliegbewegingen op Schiphol helemaal omhoog.[[Noten H2#2-74|<sup>[74]</sup>]] | ||