Bestandslijst
Van Techniek in Nederland
Datum | Naam | Miniatuur | Grootte (bytes) | Gebruiker | Beschrijving | Versies |
---|---|---|---|---|---|---|
22 jul 2008 14:38 | TIN19 pag245.jpg (bestand) | 232 kB | DvandenBrink | 1 | ||
22 jul 2008 14:22 | TIN19 pag246.jpg (bestand) | 187 kB | DvandenBrink | 1 | ||
28 jul 2006 14:33 | TIN20.swf (bestand) | 7,61 MB | DvandenBrink | (ANWB) | 5 | |
17 jul 2006 14:01 | Hummer h3.jpg (bestand) | 58 kB | DvandenBrink | (Hummer H3.) | 1 | |
17 jul 2006 13:34 | Autoloze zondag 1973.jpg (bestand) | 184 kB | DvandenBrink | (Voetgangers op de autosnelweg op de eerste autoloze zondag in 1973. De ingreep van de landelijke overheid was een ingreep als gevolg van de oliecrises, waarbij de olieprijzen steeds verder stegen. Nederland had al eerder, in 1956, een dergelijke maatregel) | 1 | |
17 jul 2006 13:10 | Wegenwacht 1946 vrachtwagen.jpg (bestand) | 26 kB | DvandenBrink | (De Wegenwacht in 1946.) | 1 | |
17 jul 2006 13:09 | Wegenwacht 1946 motor.jpg (bestand) | 16 kB | DvandenBrink | (Op 15 april 1946 ging de eerste hulpbrigade in Nederland van start: zeven geel overgeschilderde Harley Davidson Liberator motorfietsen reden de 'grote wegen' af om langs de kant staande automobielen weer aan de praat te krijgen.) | 1 | |
17 jul 2006 12:54 | Autoverkeer.swf (bestand) | 2,93 MB | DvandenBrink | (Stadsverkeer begin 20e eeuw.) | 1 | |
17 jul 2006 12:42 | Grafiek automatische transmissie.jpg (bestand) | 44 kB | DvandenBrink | (Grafiek van de productie van auto's met automatische transmissie in Europa. Bron: FEBIAC, www.febiac.be.) | 1 | |
17 jul 2006 12:36 | Brochure daf 600 1960.jpg (bestand) | 203 kB | DvandenBrink | (Brochure van een DAF 600, voorzien van continu-variabele transmissie. De DAF 600 is geproduceerd van 1958 tot 1962.) | 1 | |
14 jul 2006 14:27 | Verkeer invalsweg den haag a12.JPG (bestand) | 138 kB | DvandenBrink | (Verkeer op de invalsweg van Den Haag.) | 1 | |
14 jul 2006 14:21 | Goederenspoortrein.jpg (bestand) | 111 kB | DvandenBrink | (Een containertrein op weg naar de terminal van Venlo Tradeport in 2004.) | 1 | |
14 jul 2006 14:10 | F1 tyrrel p34.jpg (bestand) | 38 kB | DvandenBrink | (The 1976 Swedish GP saw the first (and only) win of a 6-wheel car - the Tyrrell P34.) | 1 | |
14 jul 2006 13:48 | Milieu luchtvervuiling knmi.jpg (bestand) | 262 kB | DvandenBrink | (Troposferische NO2 boven Europa op 13 oktober 2005, bron KNMI. Korte legenda kleuren: Blauw: lage concentratie stikstofdioxide; Grijs: geen metingen omdat wolken "in de weg" zaten; Rood: veel hogere concentratie stikstofdioxide.) | 1 | |
14 jul 2006 12:23 | Bus renault 1928.jpg (bestand) | 167 kB | DvandenBrink | (Renault 3-asser van de Trammij. Groningen-Paterswolde-Eelde, 1928.) | 1 | |
14 jul 2006 10:05 | De hoge vélocipède 1880.jpg (bestand) | 23 kB | DvandenBrink | (De "grand bi", de hoge machine van 1.40 Meter met holle vorkscheden, holle velgen en met 300 dunne spaken. Het gewicht bedroeg maar 10 kg, enorm veel minder dan tot dusver, toen alles nog even massief was. Vanaf 1877 dateert de fabricage der hoge stalen v) | 1 | |
14 jul 2006 07:34 | Ontwikkeling wegennet.gif (bestand) | 727 kB | DvandenBrink | (In het Rijkswegenplan van 1927 werd het bestaande wegennet onder de noemer van een nationaal plan gebracht en op basis daarvan werden verdere uitbreidingen gepland en tot in de jaren vijftig uitgevoerd. Vanaf de jaren dertig kwam er een nieuw type weg bij) | 1 | |
13 jul 2006 14:27 | Actieve veiligheid.jpg (bestand) | 27 kB | DvandenBrink | (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardo) | 1 | |
13 jul 2006 14:22 | Passieve veiligheid.jpg (bestand) | 29 kB | DvandenBrink | (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van de airbag in het Nederlandse personenwagenpark bepaald. De statistiek wijst uit dat iedere personenauto tegenwoordig met 1 of meer airbags is uitgerust. ) | 1 | |
13 jul 2006 14:12 | Ongelukjaren30.jpg (bestand) | 188 kB | DvandenBrink | (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.) | 1 | |
13 jul 2006 13:37 | Frankrijk 1938.jpg (bestand) | 74 kB | DvandenBrink | (Mercedes (Silberpfeil) racewagen tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1938.) | 1 | |
13 jul 2006 10:51 | Boek tin 20 deel 5.jpg (bestand) | 103 kB | DvandenBrink | (Deel 5 uit de TIN20 serie.) | 1 | |
13 jul 2006 10:32 | TIN20 koningin.jpg (bestand) | 36 kB | DvandenBrink | (Leerlingen van SG Spieringshoek te Vlaardingen overhandigen een exemplaar uit de TIN-20 serie aan Koningin Beatrix.) | 1 | |
11 jul 2006 09:27 | Pontje over ijssel 1907 3.jpg (bestand) | 75 kB | DvandenBrink | (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 3.) | 1 | |
11 jul 2006 09:27 | Pontje over ijssel 1907 2.jpg (bestand) | 96 kB | DvandenBrink | (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 2.) | 1 | |
11 jul 2006 09:27 | Pontje over ijssel 1907 1.jpg (bestand) | 123 kB | DvandenBrink | (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 1.) | 1 | |
11 jul 2006 09:26 | Tjalk in kanaal.jpg (bestand) | 82 kB | DvandenBrink | (Doorgaande Tjalk in kanaal.) | 1 | |
11 jul 2006 09:26 | Reclameaffiche holland amerika lijn.jpg (bestand) | 225 kB | DvandenBrink | (Reclame-affiche Holland-Amerika Lijn.) | 1 | |
11 jul 2006 09:26 | Scheepsjager.jpg (bestand) | 151 kB | DvandenBrink | (Scheepsjager.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Schutssluis amsterdam 1931.jpg (bestand) | 128 kB | DvandenBrink | (Overtoomse schutssluis te Amsterdam, 12 mei 1931.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Grafiek vervoer schiphol.jpg (bestand) | 98 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Paardentram denhaag 1866.jpg (bestand) | 280 kB | DvandenBrink | (De tramomnibus van de Algemene Nederlandse Railroute My. Beginpunt op de Plaats te 's-Gravenhage, 1866.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Paardentram artis 1874.jpg (bestand) | 142 kB | DvandenBrink | (Paardentram Dam-Plantage (Artis), 1874.) | 1 | |
11 jul 2006 09:24 | Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg (bestand) | 180 kB | DvandenBrink | (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.) | 1 | |
11 jul 2006 09:24 | Containerschip op merwede 1992.jpg (bestand) | 108 kB | DvandenBrink | (Een containerschip op de Merwede, 15 september 1992.) | 1 | |
11 jul 2006 09:24 | Koolschip op spoorwagon.jpg (bestand) | 166 kB | DvandenBrink | (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.) | 1 | |
11 jul 2006 09:23 | Binnenvaart utrecht 1926.jpg (bestand) | 164 kB | DvandenBrink | (Binnenvaart in de Oude Gracht te Utrecht, 13 februari 1926.) | 1 | |
11 jul 2006 09:23 | Varkenstransport per spoor 1944.jpg (bestand) | 141 kB | DvandenBrink | (Lossen van slachtvarkens, Oss, 1944.) | 1 | |
7 jul 2006 14:54 | Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg (bestand) | 139 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.) | 1 | |
7 jul 2006 14:54 | Grafiek vergelijking autogebruik.jpg (bestand) | 34 kB | DvandenBrink | (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.) | 1 | |
7 jul 2006 14:54 | Grafiek verkeersdoden nl.jpg (bestand) | 66 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.) | 1 | |
7 jul 2006 14:53 | Grafiek autosnelwegennet nl.jpg (bestand) | 45 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.) | 1 | |
7 jul 2006 14:53 | Binnenvaartschepen aan kade.jpg (bestand) | 310 kB | DvandenBrink | (De binnenvaart bleef een constante factor in de Nederlandse transportsector. Door de combinatie te zoeken met de vrachtauto kon de binnenvaartschipper goed concurreren met de spoorwegen. Op deze drukke kade aan het Binnen Damsterdiep te Groningen staan de) | 1 | |
7 jul 2006 14:52 | Grafiek personenautodichtheid nl.jpg (bestand) | 48 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote) | 1 | |
7 jul 2006 14:51 | Grafiek personenautodichtheid eu.jpg (bestand) | 93 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976. ) | 1 | |
7 jul 2006 14:51 | Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg (bestand) | 37 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923. ) | 1 | |
7 jul 2006 14:51 | Grafiek tram en busritten.jpg (bestand) | 42 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.) | 1 | |
7 jul 2006 14:50 | Grafiek spoor en tramwegnet.jpg (bestand) | 77 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot) | 1 | |
7 jul 2006 14:50 | Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg (bestand) | 75 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.) | 1 | |
7 jul 2006 14:36 | Grafiek belaste paarden.jpg (bestand) | 61 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.) | 1 |
Eerste pagina |
Vorige pagina |
Volgende pagina |
Laatste pagina |